înapoi

Ne-am dorit să atragem firma de logistică şi transport internaţional de mărfuri în regim expres Atlas Imobiliare din Alba Iulia în portofoliul nostru de clienţi pentru că ieşea din tiparul clasic al transportatorilor de mare tonaj şi corespundea profilului clientului nostru ţintă, pentru care nu e suficientă o soluţie informatică standard.

Complexitatea afacerii sale, dată de dimensiunile medii spre mari ale companiei şi de volumul semnificativ al parcului auto, de numărul mare de auto-utilitare de transport şi de utilizatori i-a determinat pe decidenţii Atlas să conştientizeze încă din toamna anului 2015 plus valoarea pe care o poate genera o soluţie informatică personalizată de management al flotei şi comenzilor.

În urma evaluării comparative, a fost preferată şi aleasă soluţia ERP de la Ascent Soft pentru capacitatea sa de a gestiona complet fluxul integrat al proceselor şi activităţii Atlas – de la integrarea informatică cu clienţii fideli ai casei pentru preluarea automată, prin schimb electronic de date, a comenzilor de transport până la alocarea acestora pe o anumită maşină şi notificarea pe Android, direct pe mobil, a şoferului de pe acea maşină că are de gestionat o nouă comandă.

Soluţia implementată va automatiza fluxul informaţional pe relaţia dintre furnizorul de servicii de transport, subcontractorii şi clienţii săi finali.

Managementul şi dispecerii Atlas vor cunoaşte în orice moment care este gradul de disponibilitate al fiecărei maşini şi fiecărui şofer, iar clienţii finali vor putea să vadă, pe bază de user, parolă şi referinţă (ID al comenzii), unde se află maşina (direct tracking) şi care este distanţa şi timpul estimat de livrare a mărfii.

Ţinând cont de sutele de comenzi procesate zilnic cu o flotă de aproape 400 de autoutilitare şi camioane, noua modalitate de comunicare şi informare va diminua atât comunicarea telefonică a clienţilor cu dispecerii pentru a afla poziţionarea exactă a maşinii, cât şi volumul de convorbiri dintre dispeceri şi şoferi.

De asemenea, clientul va beneficia de un scoring realist al calităţii serviciilor de transport prestate, bazat pe aprecierile primite din partea clienţilor finali şi pe problemele tehnice întâmpinate de anumite maşini în trafic – aspect deosebit de important pentru cultivarea relaţiilor cu o clientelă internaţională exigentă şi pentru a asigura un standard al calităţii care să îi permită să facă faţă unei concurenţe internaţionale acerbe.

Fiecare şofer va bifa direct în aplicaţie momentul când a ajuns la destinaţie, iar prin comparare cu ora planificată pentru descărcarea mărfii se vor cunoaşte precis toate întârzierile în livrare.

Detaliile de fineţe şi precizia informaţiilor automatizate vor permite calculul încadrării în timpii de tranzit, urmărirea livrării fără depreciere a mărfurilor perisabile, verificarea respectării termenelor critice de livrare, monitorizarea timpilor de staţionare în punct fix a fiecărei maşini ce ar trebui să fie în mişcare, comunicarea şi înregistrarea în timp real a tuturor incidentelor.

Pentru fiecare incident apărut în trafic vor fi transmise notificări şi alerte către dispeceri, cu reguli precise de escaladare în funcţie de gravitatea şi importanţa evenimentului.

Deţinerea unui control mult mai bun asupra activităţii operaţionale curente şi reducerea comunicărilor telefonice redundante cu clienţii şi şoferii vor permite personalului Atlas să se concentreze mai mult pe dezvoltarea business-ului, pe asigurarea unei calităţi ridicate a serviciilor şi satisfacţiei clienţilor finali.

Soluţia informatică integrată va permite: managementul flotei; monitorizarea pe bază de etichete şi coduri de bare a consumurilor de piese auto şi combustibili alocate pe fiecare maşină; comunicarea prin aplicaţie a celor 50 de utilizatori; dispecerizarea comenzilor de transport primite de la clienţi şi eventualelor comenzi către subcontractori (terţi).

Începută la 1 octombrie, implementarea are prevăzut un prim go-live la începutul anului următor şi un deadline de 6 luni pentru aspectele de fineţe care vor fi calibrate până în martie 2017.

Aspectele specifice ale acestei implementări atipice comparativ cu majoritatea implementărilor pentru domeniul de logistică a transporturilor finalizate deja de Ascent Soft constau în viteza livrărilor rapide, de tip expres şi în ciclul mult mai scurt de finalizare a fiecărei comenzi aferente unui parc auto compus predominant din camionete autoutilitare de 3,5 tone faţă de cel uzual, de 7,5-20 tone, aferent transporturilor clasice de mărfuri bazate pe grupaje de mărfuri pe rute prestabilite de transport.

Livrarea unei comenzi expres durează doar câteva ore pana la o zi, faţă de 3-4 zile în transporturile clasice, ceea ce presupune o rapiditate şi o precizie crescute a gestionării informaţiilor pe tura fiecărui dispecer.

Nivelul de comunicare trebuie dus spre perfecţiune, timpii de intervenţii pentru remedierea problemelor sunt mult mai scurţi, iar notificările automatizate primite prin aplicaţie vor contribui la rezolvarea imediata de către dispeceri, fără întârziere, chiar în momentul recepţionării lor.

Şoferii şi dispecerii vor trebui să înveţe să gestioneze majoritatea incidentelor direct din aplicaţie, nu prin comunicările telefonice. Se va lucra mai standardizat, pe proceduri, integrat din ERP. A pune mâna pe telefon pentru a comunica o problemă va trebui să devină doar o excepţie, nu regula.

Implementarea Ascent ERP la firma Atlas deschide perspective noi pentru Ascent Soft pe piaţa transporturilor expres internaţionale de mărfuri, în special intracomunitare, în rândul firmelor de transport rapid cu mijloace auto, comenzi şi resurse externalizate multiple şi diversificate ce trebuie gestionate în relaţia complexă cu numeroşi clienţi şi furnizori.

Înscrie-te la newsletter și afli primul noutățile Ascent ERP!

Acest website foloseste cookie-uri pentru a furniza vizitatorilor o experienta mult mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor si intereselor fiecaruia.