Alphapower, unul dintre liderii pieţei de furnizare de soluţii de electroalimentare profesionale la nivel naţional, a intrat în portofoliul de clienţi de soluţii informatice Ascent Soft.
Înfiinţată iniţial ca o investiţie canadiană, compania Alphapower este din 2015 una cu capital 100% autohton, ce reprezintă în exclusivitate în România grupul canadian Alpha.
Firma livrează componente şi echipamente standardizate de alimentare cu energie şi backup (redresoare, surse de alimentare neîntreruptibilă UPS, invertoare, generatoare, alternatoare), precum şi sisteme şi soluţii la cheie, personalizate, pentru piaţa telecom, sectorul public şi mari companii din industrie şi energie.
Managementul Alphapower căuta să implementeze un sistem informatic care să asigure un flux continuu al informaţiilor, cât mai independent de managementul operaţional, care să reflecte procesele standardizate din companie, pornind de la agenţii de vânzări care primesc cererile de ofertă şi trecând prin devizul intern ce personalizeză tehnic produsele, achiziţionarea reperelor care nu sunt disponibile pe stoc şi evidenţierea acestora în gestiune şi contabilitate.
Fiind vorba adeseori de comenzi repetitive şi livrări de volum pe proiecte mari, venite din partea unei baze restrânse de clienţi cheie, care replică soluţii standardizate şi informaţii coagulate ce se regăsesc deja în arhiva internă de soluţii precedente proiectate pentru fiecare client, intenţia companiei era ca aceste soluţii să fie uşor de regăsit într-o arhivă centralizată online prin filtrări pe bază de date relaţionale asociate aceluiaşi client şi proces.
Convinşi de argumentele găsite pe website-ul ascenterp.ro, managerii Alphapower ne-au contactat, bucurându-se să regăsească la Ascent Soft un vechi partener de afaceri, de pe vremea când aveam alte preocupări de business.
Dialogul s-a legat firesc şi soluţia s-a construit uşor pentru un client antreprenorial, agil şi serios, care nu prezintă procese birocratice dificile, ceea ce va scurta şi perioada de livrare a sistemului.
Informaţia internă va fi legată direct de procese: cereri de ofertă – comandă – deviz intern – achiziţionare repere – livrare şi montaj pe teren – urmărirea termenelor de plată şi controlul efectelor de plată. Pentru automatizarea proceselor, articolele vor fi codificate pe gestiuni şi sub-contractori, urmând să fie construit nomenclatorul online complet de articole.
Modulele achiziţionate (CRM-sales, distribuţie, comenzi clienţi şi furnizori, gestiune şi contabilitate financiară) vor permite eficientizarea activităţii unei echipe antreprenoriale compacte şi va oferi managementului posibilitatea să petreacă mai mult timp în ţări calde fără a se rupe de fluxul informaţional intern şi fără a impieta în niciun fel luarea deciziilor de business.
Calendarul de implementare se va întinde pe doar 4 luni. Go live-ul este planificat pentru 1 octombrie 2016, iar la sfârşitul lui noiembrie va avea loc un follow-up de evaluare pentru identificarea nevoilor de recustomizări ale sistemului. Cei 5 utilizatori vor beneficia şi de soluţii pe sisteme mobile.
Implementarea de la Alphapower este relevantă pe segmentul companiilor de distribuţie, dar şi al antreprenorilor în construcţii şi dezvoltatorilor imobiliari care sub-contractează asemenea proiecte de construcţii-montaj.
Clientul pleacă de la un sistem informatic existent care îi mulţumea doar pe contabili – pentru că reproducea activităţi şi fluxuri tranzacţionale de gestiune şi raportare contabilă – pentru a construi un alt sistem pro-activ, exigent şi profesionist care să ofere suport unei dezvoltări intensive a companiei în relaţia sa cu reprezentanţii comerciali din Bucureşti şi cu partenerii naţionali care sub-contractează şi externalizează instalarea echipamentelor pe baza specificaţiilor tehnice şi instrucţiunilor de montaj primite de la Alphapower.