înapoi

Te-ai gândit că îți poți revoluționa afacerea prin digitalizarea și automatizarea proceselor din business-ul tău?

În cadrul evenimentului Business Focus Timișoara 2019 a avut loc workshop-ul de management și strategie în care Dan Turcitu, Managing Partner Ascent Soft, cât și alți speakeri au prezentat idei despre cum iți poți ajuta afacerea să crească cu ajutorul digitalizării și automatizării proceselor de business.

Ascent Soft oferă soluția software, Ascent ERP, ce îmbunătățește performanța companiilor – indiferent de domeniu, mărime sau vechime. Cu o scară largă de aplicații și personalizarea fiecărui sistem implementat, Ascent ERP răspunde la nevoile tuturor utilizatorilor implicați și susține dezvoltarea pe termen lung. Pentru mai multe informatii despre sistemele ERP, solutiile oferite dar si despre ceea ce spun clientii despre companie, le poți găsi aici.

Business Focus Timișoara 2019 este un eveniment cu o notorietate națională, ce oferă diverse servicii și posibilitați de promovare care să ajute companiile atât prin consolidarea brandului, cât și prin generarea de oportunitați prin intermediul workshop-urilor și a standurilor de expoziții, tuturor antreprenorilor dar și angajațiilor din diverse companii.

Workshop-ul a adus împreună 6 speakeri cu o experiență vastă în domeniu, ce au discutat fiecare despre dezvoltarea companiei lor în urma digitalizării, dar și despre beneficiile ce pot fi aduse companiei tale:

  • Dan Turcitu este Managing Partner al companiei Ascent Soft.
  • Demis Ghindeanu este CEO-ul si Co-fondator-ul companiei Pony Car Sharing
  • Mihai Cepoiu este inginer cu o experiență de 17 ani în “Supply Chain Management”.
  • Cosmin Vîlcueste expert în soluții de securitate IT, iar în prezent ocupă funcția de Regional Senior Sales Manager for Eastern Europe & CIS la
  • Flavius Mihăilă este Managerul grupului de Industrial Engineering în cadrul Companiei Continental Automotive Romania, Fabrica de componente electronice (CEP – Central Electronic Plant) din Timișoara.
  • Marian Ursei este director General al companiei Turck Automation Romaniaunul din liderii mondiali în domeniul automatizarilor industriale.

Ocupându-se de implementarea de sisteme ce contribuie semnificativ la dezvoltarea companiei prin digtalizarea acesteia, Ascent Soft, a scos în evidență mai multe idei printre care: ce pași trebuie urmați pentru acest proces, ce câștiguri aduce firmei, dar și multe altele ce vor fi abordate în secțiunile următoare

Ce este digitalizarea?

Digitalizarea reprezintă utilizarea tehnologiilor digitale pentru a schimba modelul de business. Intr-o companie poate fi destul de dificil sa menții într-un ritm alert și eficace toate activitațiile în mod tradițional, adică prin documente și activitați fizice. Prin metodele tradiționale se pierde foarte mult timp, au loc greșeli umane iar departamentele nu comunică efficient între ele.

În imaginea de mai jos se poate observa cum arată un flux de digitalizare structurat de procese de business.


Cum iți poți transforma afacerea?

După ce am dezvoltat ideea de digitalizare a proceselor dar și cum arată ea într-o schemă structurată, este important să urmăm anumiți pași pentru o implementare reușită:

  1. Conștientizează corect obiectivele
    • înțelege spre ce se îndreaptă afacerea ta
    • nu uita: digitalizarea poate crea noi piețe țintă, noi diferențiatori sau noi produse
  2. Identifică și implică stakeholderii
  3. Revizuiește-ți procesele
    • un proces încet sau învechit poate obstrucționa orice strategie de inovare
    • digitalizarea înseamnă să gândești ieșind din zona de confort (out of the box) și să aplici tehnologii noi în mod inovativ
  4. Evaluează oamenii și interacțiunile
    • care este structura demografică a clienților tăi, furnizorilor și angajaților?
    • care sunt aceste schimbări demografice, și cum se va transforma fiecare categorie de parteneri în următorii 10, 15 – 20 de ani?
    • cum se vor schimba interacțiunile de-a lungul timpului?
  5. Evaluează-ți amprenta digitală
    • sistemele pe care te bazezi astăzi te împing în față sau te țin pe loc?
    • tehnologiile pe care te bazezi azi îți vor servi obiectivele exact ca astăzi și mâine?

Ce beneficii are compania în urma digitalizării?

  • Muncă mai eficientă- datorită digitalizării compania evoluează iar activitățiile sunt mai exacte, simple și se produc cu o viteză mult mai mare.
  • Inovarea este mai facilă, mai ușor de realizat, iar în zilele noastre este important să vii mereu cu ceva nou.
  • Împărtășirea unor cunoștințe cu specialiști.
  • Învățare activă (on the job).
  • Reducerea costurilor.
  • Atât clienții cât si angajații prezintă un grad de satisfacție mai mare deoarece comunicarea este îmbunătățită, munca devine mai simplă, iar clienții iși primesc produsul sau servicul mai rapid.
  • Te ajută sa îți scalezi afacerea- adică sa iți crești afacerea folosind cât mai puține resurse.
  • Îți permite o analiză si un control mai ușor de realizat asupra activităților.
  • Vei obține un important avantaj competitiv.

Caracteristiciile și funcționalitățiile “Facturistului digital”

Pentru a putea observa și mai bine beneficiile proceselor digitalizate și automatizate, mai jos este prezentat un exemplu de cum funcționează un “facturist virtual” față de un angajat normal.

  • Lucreaza 24/7 în aproape orice condiții.
  • Nu emite pretenții de salariu sau de orice fel de zile libere.
  • Arhivează documentele corespunzător cerințelor, iar în timpul procesului nu se pierde niciunul.
  • Nu necesită traininguri de specializare, astfel faci economie de timp si bani și te poți concentra la viitoarele oportunități pentru business-ul tău.
  • Este flexibil. Informațiile le poți accesa de oriunde și de pe orice fel de device.
  • Îndeplinește task-urile atunci când trebuie și nu amână acțiunea (procrastinare).
  • Se poate personaliza în funcție de nevoile companiei.
  • Când este upgradat la capacitatea de învățare sau activă, prin AI, el avansează la funcția de “director commercial” și ajunge să decidă singur anumite activități fără să necesite alte beneficii financiare în plus și promovează afacerea prin contribuția proprie.
  • Gestionează documentele în așa fel încât activitatea să fie continuă, corectă și nu fie perturbată de alți factori de decizie.
  • Implementează  în partea de server procese automate ce compun trimiterea unui document dintr-o aplicație desktop.

Vrei să îți digitalizezi afacerea și nu știi de unde să începi? Încearcă un demo gratuit al sistemului nostru Ascent ERP și începe transformarea business-ului tău.

Înscrie-te la newsletter și afli primul noutățile Ascent ERP!

Acest website foloseste cookie-uri pentru a furniza vizitatorilor o experienta mult mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor si intereselor fiecaruia.