înapoi
dropshipping

Termenul “dropshipping” este căutat pe google, în România, de 8100 de ori pe lună. Revoluționat în mediul online de Amazon și eBay, dropshipping-ul devine o alegere tot mai populară pentru a dezvolta o afacere în mediul online. În urma unei simple căutări pe internet găsești tot felu de materiale referitoare la cum să faci dropshipping în România. Ideea este că domeniul prezintă tot mai mult interes și în România. Procesul reprezintă o cale facilă de a începe o afacere. nu implică riscuri foarte mari și în același timp poate fi începută cu o sumă decentă. Oricine se poate apuca de această metodă, pentru că nu necesită să ai studii într-un anumit domeniu. 

Ce este dropshipping-ul?

Dropshipping-ul este un concept de afaceri prin care cel ce deține un magazin online nu este proprietarul direct produselor comercializate prin intermediul site-ului. Practic, este o metodă de gestionare a lanțului de aprovizionare în care comerciantul nu ține mărfurile în stoc. El transferă în schimb comenzile și detaliile de expediere ale acestuia fie producătorului, altui comerciant, fie unui angrosist, care apoi trimite mărfurile direct către client. 

Câștigul celui care adoptă acest concept este reprezentat de comisionul obținut în urma vânzării produsului. Pe scurt prezentat, un exemplu brut, ca să se înțeleagă mai bine, ar fi cam așa:

  1. Găsești un produs care costă 50 de lei pe Aliexpress sau pe altă platformă.
  2. Creezi un site e-commerce și pui acel produs pe site cu 70 de lei.
  3. Cineva cumpără produsul cu 70 de lei de pe site-ul tău și îți revin ție.
  4. Mergi pe Aliexpress și cumperi produsul cu 50 de lei.
  5. Când cumperi produsul pui datele de contact de la cel care l-a cumpărat de pe site-ul tău.
  6. Aliexpress livrează produsul clientului tău.
  7. Și tu ai câștigat 20 de lei.
  8. Se repetă procesul.

Deși conceptul pare simplu, nu uita totuși că este o afacere și trebuie tratată ca atare.

Desfășurarea procesului

Pentru a începe o afacere bazată pe dropshipping, trebuie sa ții cont de anumite elemente, specifice acestui tip de business.  Câțiva dintre pașii esențiali pentru ca afacerea să fie eficientă, sunt:

1.Studierea pieței– este important de știut care este segmentul din societate căruia dorești să i te adresezi și în acest fel să descoperi cererea unui anumit produs.

2.Găsirea unui furnizor– o altă parte importantă a procesului de dropshipping este reprezentat de găsirea unui furnizor cât mai potrivit pentru afacerea ta. Acest aspect implică o cunoaștere a produsului pe care furnizorul îl oferă, a timpului în care poate fi făcută comanda, precum și alte aspecte ce țin de livrarea produsului. Și nu în ultimul rând, o consolidare a relației profesionale cu acesta, având în vedere că e o relație din care ambele parti au de câștigat.

3.Promovarea– deloc de neglijat, promovarea joacă un rol crucial într-o afacere ce are la bază dropshippingul, deoarece este metoda prin care afacerea și serviciile/produsele ajung să fie cunoscute clienților. În ceea ce privește partea de promovare, aceasta poate fi desfășurată sub diverse forme (campanii pe social media, google ads, marketing afiliat, etc.)

4.Stabilirea unor targeturi– totodată, sunt bune de luat în considerare niște direcții spre care ai dori să te îndrepți în viitor. Mai exact, dacă dorești sa te raportezi la piața din România, sau dacă ulterior dorești sa te extinzi în exteriorul țării.

Avantaje si dezavantaje

Avantaje:

  • cheltuielile sunt mai reduse, în acest fel și riscul fiind mai mic. Nu există un stoc și lipsește nevoia de a întreține un spațiu fizic pentru depozit.
  • este o metodă facilă de a iniția o afacere.
  • oferă flexibilitate, prin faptul că afacerea poate fi efectuată de pe un laptop.
  • nu sunt nevoie studii în anumite domenii, nici măcar în cel financiar.
  • nu te ocupi de partea tehnică a afacerii. Astfel, ai timp să te concentrezi pe partea de marketing și imagine, ceea ce oferă un cadru foarte bun pentru crearea unui brand.

Dezavantaje:

  • nu ai control asupra părții tehnice a ceea ce înseamnă livrarea, respectiv depozite și livrarea propriu-zisă.
  • potențiale probleme în procesul de livrare în afara țării, unde trebuie ținut cont atât de client cât și de furnizor.

Deși este alegerea fiecăruia, dacă cineva dorește să înceapă o afacere folosind conceptul de dropshipping, trebuie să țină cont ca e o tendință care devine din ce în ce mai mult populară în România și se dezvoltă într-un ritm alert.

Integrarea sistemului ERP în conceptul de dropshipping

Ai început afacerea de dropshipping și se pare că are succes. Astfel, îți mărești portofoliul de produse,sau chiar numărul de site-uri unde le comercializezi. Comenziile vor deveni mai numeroase și diferite. În același timp pot apărea și probleme precum comenzi întârziate, anulate, etc. Cu cât crește afacerea, cu atât poate deveni destul de copleșitor de întreținut și organizat. Însă există soluții care să te ajute.

Și aici vorbesc despre sistemele ERP. Sistemele ERP sau Enterprise Resource Planning sunt software-uri specializate pentru ca tu să poți să te organizezi mai bine și să ai o imagine de ansamblu cât mai bună despre compania ta. 

Beneficiile integrării sistemului ERP în afacerea de dropshipping:

De menționat este că soft-ul se poate realiza după nevoile afacerii tale. Astfel, poți automatiza ce procese dorești și poți avea doar calcule ale indicatorilor pe care îi consideri necesari. Vrei să vezi dacă un astfel de soft te-ar ajuta? AscentSoft crează acest fel de soft-uri și oferă o variantă demo gratuită. Testează varianta demo aici și vezi cum ar funcționa afacerea ta de dropshipping cu un astfel de soft.

Înscrie-te la newsletter și afli primul noutățile Ascent ERP!