Compania – un lanț de retail de talie europeană
dm drogerie markt este una din cele mai puternice rețele de retail specializate în domeniul frumusețe, wellness, baby, produse pentru îngrijirea casei, oferind clienților săi o gamă largă de produse și mărci în aceste segmente.
Primele magazine dm drogerie markt au fost deschise în Germania în anul 1973, urmând Austria în 1976. Extinderea a continuat cu Cehia, Ungaria, Slovenia, Croația, Slovacia, Serbia, Bosnia, România și Bulgaria.
dm drogerie markt România a fost înființată în anul 2007, pe 22 noiembrie fiind deschisă și prima filială în orașul Timișoara, unde se află și sediul central. Astăzi, compania este prezentă pe întreg teritoriul României și numără peste 75 de magazine.
Problema
Încă de la înființarea companiei dm drogerie markt în România, una dintre principalele preocupări ale echipei de startup, pe lângă încheierea parteneriatelor cu furnizorii locali și recrutarea de personal, a fost identificarea și implementarea unui sistem informatic care să corespundă cerințelor companiei.
Pentru identificarea sistemului informatic, membrii echipei de startup care reprezentau dm drogerie markt Austria au elaborat un caiet de sarcini cuprinzător. Sistemul informatic trebuia să fie complex, astfel încât să satisfacă cerințele locale și să fie compatibil cu sistemele specifice utilizate în cadrul concernului dm drogerie markt.
Sistemul ERP căutat era de tip integrat, specific segmentului retail, având următoarele module:
– Achiziții și gestiune articole, Contabilitate de gestiune, Contabilitate financiară, Raportări și controlling, Sistem de tip POS pentru vânzare, Gestiunea stocului și monetară în magazin.
De asemenea, sistemul software trebuia să aibă funcționalități tehnice complexe:
– Sistem de test sediu, Sistem de test magazin, Sistem ERP central cu server central, back-up zilnic, Transfer de date între sisteme, în mod automat în timpul nopții și/sau la cerere, Sistem back-office magazin cu server local, funcțional și în regim offline, Sistem POS front-office magazin cu bază de date replicată local, funcțional și în regim offline, Scannere mobile pentru procedura de comandă, recepție și inventar în magazine.
Soluția
Soluția identificată de echipa de startup în cadrul activității de prospectare a diverselor sisteme și soluții IT a venit din partea companiei Ascent Soft.
Echipa noastră a văzut imediat potențialul, dar și complexitatea acestui proiect și s-a angajat în adaptarea soluției standard conform cerințelor specifice dm drogerie markt.
După semnarea contractului, în Iunie 2007, membrii echipei noastre împreună cu echipa dm drogerie markt au avut sarcina de a adapta și customiza soluția la cheie dorită, în mai puțin de 6 luni.
Pentru a respecta termenele strânse, dar și pentru a asigura o soluție sigură și 100% funcțională, compania noastră a pus la dispoziție 3 echipe care au asigurat latura tehnică, dezvoltarea și testarea soluției, având în componența fixă peste 12 consultanți și programatori.
Sistemul Ascent ERP a fost implementat cu succes încă de la primul magazin deschis în Timișoara, în 2007, și până la atingerea numărului de 52 de magazine în anul 2013, când compania dm drogerie markt a optat pentru implementarea SAP-ului și a celorlalte sisteme standard utilizate în cadrul concernului.