Magazine - Logistics

Trenduri si strategii in Logistică – Studiu Arilog

Din cauza pandemiei, companiile din toate domeniile au fost obligate să se reorganizeze și să găsească metode noi, mai inteligente și mai eficiente de a-și face treaba. Această necesitate a condus multe afaceri pe drumul digitalizării. ARILOG (Asociația Română de Logistică) a anunțat rezultatele studiului de piață ”Trenduri și strategii în logistică și supply chain management” – oportunități pentru transformarea digitală. Studiul s-a desfășurat în perioada iunie – decembrie 2020, în rândul personalului middle și top level management din companii cu următoarele domenii de activitate: comerț, producție, servicii logistice și de transport, pe un eșantion de 475 persoane.

Digitalizarea este procesul de creare a valorii prin dezvoltarea și implementarea noilor tehnologii digitale, adapte pe nevoile business-ului respectiv. De asemenea, strategiile de business se schimbă odată cu tehnologiile, iar personalul trebuie calificat în noul model de business. Obiectivul transformării digitale a companiilor este de a crește flexibilitatea și productivitatea într-o companie, concentrându-se în același timp pe clienți și noile lor cereri de servicii și bunuri digitale.

Studiul a fost împărțit în patru mari cateogrii:

  1. Mediul de afaceri în era digitală
    • 84,4% dintre persoanele intervievate consideră că transformarea digitală aduce oportunități mari sau foarte mari, în cadrul în care își desfășoară activitatea.
    • 54,7% dintre persoanele intervievate sunt de părere că digitalizarea presupune un nivel scăzut sau foarte scăzut de risc.
    • 62,7% dintre persoanele intervievate consideră că robotica are o relevanță mică și foarte mică pentru supply chain.
    • Transparența în supply chain și digitalizarea proceselor de business sunt abordările cele mai relevante, în opinia respondenților și, în același timp, cele cărora compania le poate face față într-o mare măsură.
  2. Digitalizarea și tenhologizarea
    • 85% dintre persoanele intervievate consideră că aplicațiile ERP și Warehouse Management Systems sunt serviciile IT care prezintă o relevanță mare. Acestea sunt în prezent serviciile IT deja funcționale în cadrul a 76% (ERP), respectiv 64%(WMS) dintre companii.
    • Aproape jumătate dintre respondenți au menționat accesul datelor prin intermediul telefoniei mobile ca având relevanță mare pentru companie, atunci când s-au referit la concepte ce țin de sistemele de asistență.
    • Predictive maintenance este singurul concept din domeniul Data Analysis/Artificial Intelligence pe care un procent semnificativ de respondenți l-au menționat ca având o relevanță mare. 64,3% dintre respondenți au menționat că Predictive maintenance se află cel puțin în stadiul de planificare în cadrul companiei în care activează.
  3. Investiția în capitalul uman
    • Peste 60% dintre respondenți consideră că acoperirea nevoii de personal este dificilă în cazul managementului de departament sau a personalului care realizează operațiuni specializate complexe. În același timp, acestea sunt poziții pentru care nevoia de personal este mică (64,4% respectiv 50,0%).
    • Managerii de departamente primesc cel mai des traininguri legate de managementul de proiect/procese, business management, soft skills și dezvoltări IT.
    • Lucrătorii specializați cel mai des participa la traininguri pe tema: managementul de proiect / procese, dezvoltările IT, limbile străine, business management și soft skills.
    • 49,3% dintre persoanele intervievate consideră că programele de training intern sunt utilizate cu o frecvență mare, în timp ce programele de training extern sunt utilizate cu o frecvență medie în cazul a 44,6% dintre companii.
  4. Responsabilitatea ecologică a firmelor
    • 95% dintre respondenți consideră că sectorul logistic ar trebui să contribuie relevant la protecția mediului. Cele mai apreciate măsuri sunt: Optimizarea utilizării rutelor, conversia spațiilor companiei și pregătirea angaților în înțelegerea problemelor de mediu.
    • 87,1% dintre respondenți sunt de acord cu adoptarea vechiculelor electrice pe rutele scurte.
    • 51,6% dintre respondenți sunt de acord cu adoptarea vechiculelor electrice pe rutele medii și lungi.
    • Adoptarea vechiculelor pe gaz nu este văzută ca fiind o perspectivă de viitor de către 40% dintre persoanele intervievate.

Cu mult înaintea pandemiei, am identificat această oportunitate de digitalizare a serviciilor de logistică. Astfel, am creat Ascent ERP, o soluție completă de digitalizare și automatizare a proceselor de business. Două dintre cele mai populare module ale acestui ERP sunt TMS (Transport Management System) și WMS (Warehouse Management System).

TMS – Transport Management System

Integrarea între aplicația Ascent TMS Android pentru șoferi și sistemul de back-office Ascent ERP permite transmiterea informației „just in time”: statusul comenzii de transport, poziția pe rută (afișată direct în ERP prin integrarea cu sistemul de bord al camioanelor). Astfel, comunicarea din timpul transportului se face în permanență, iar factorii precum cheltuielile de cursă sau alte variabile se află mereu sub control.

Controlul extrem de exact al rutei optime (rutarea se face prin modulul ERP, folosind resurse interconectate ca și Google Maps, etc.) permite minimalizarea deviațiilor de la rută și a costurilor aferente.

WMS – Warehouse Management System

Distribuția de mărfuri și produse implică un grad maxim de coordonare a proceselor și un grad minim de eroare. Activitățile de achiziție, urmărire a stocurilor, livrare a comenzilor, administrare a depozitului, aprovizionare, management al canalelor de distribuție trebuie să fie nu doar monitorizate – ci sincronizate.

Soluția noastră ERP Distribuție acoperă toate activitățile unui distribuitor și poate fi integrată într-un sistem complex de business management. Integrarea sistemului cu WMS (Warehouse management system) și CRM mobil (SFA) asigură scalabilitatea business-ului – soluția poate fi oricând „multiplicată” pentru noi locații, multiplicând astfel și forța de vânzare.

Aceste două module sunt foarte apreciate de către clienții noștri, fiind printre cele mai populare alegeri.  Gama competitivă de prețuri și profitabilitatea curselor sunt definitorii pentru viitorul unui business pe o piață foarte concurențială – iată de ce activitățile unor companii de transport și case de expediții precum Atlas Imobiliare Srl, Aurel & Dorina Trans Srl, Corlan Trans Srl, Devega Srl, Eu.Tra.Log.Remi Srl, Fartud Srl, Filip Srl, Geo Sped Srl, Inovativ Logistic Srl, Ovt Logistikzentrum Srl, Reverse Logistic Srl, Rozoti Prodcom Srl, World Mediatrans Srl sunt administrate cu Ascent ERP.

Pentru detalii despre modulele TMS și WMS sau despre Sistemul complet ERP, vă rugăm să ne contactați mai jos. Există o soluție potrivită pentru digitalizarea companiei dumneavoastră, iar împreună o putem implementa.

Share this post