Pandemia a afectat majoritatea afacerilor, dar asta nu înseamnă că trebuie să renunți la business-ul la care ai muncit ani întregi. Multe afaceri au prosperat în pandemie și nu vorbim doar de afacerile online. Mulți antreprenori și-au schimbat complet modelul de business, dar și paradigma. Astăzi, propunem 5 strategii ușor de implementat pentru a-ți crește afacerea.
1. Creează o pâlnie de vânzări (Sales funnels)
Dacă vrei venituri mai mari, strategia sales funnel este una dintre cele mai bune. Este o strategie ușor de implementat și cu rezultate foarte bune, mai ales pentru afacerile online. Strategia aceasta funcționează în 5 pași(sau mai multi)
- Pasul 1: Conștientizarea – Înainte de a avea vânzări, trebuie să le prezinți oamenilor produsul sau serviciul tău. Poți face asta prin convorbiri telefonice, prin reclame online, prin influencer marketing, etc. Oamenii trebuie să afle de produsul/serviciul tău.
- Pasul 2: Interesul – Acum oamenii știu de produsul/serviciul tău. Asta nu schimbă absolut nimic. Acum trebuie să le trezești interesul față de produsul/serviciul tău. De ce ar avea nevoie de el? Cu ce le va schimba viața?
- Pasul 3: Prezentarea – În această etapă oamenii sunt conștienți, dar și interesați de produsul tău. Așa că, trebuie să le prezinți cât mai multe detalii. Videoclipuri de prezentare, testimoniale, studii de caz, prezintă-le oamenilor produsul/serviciul tău din mai multe puncte de vedere.
- Pasul 4: Decizia – Gândește-te la ultima achiziție importantă. Cât ți-a luat să fii convins să faci acea achiziție? O săptămână? O lună? Un an? Avem clienți cu care am vorbit timp de 3 ani înainte de a începe o colaborare. Oamenii amână des deciziile, deci trebuie să-i convingi să cumpere. Reduceri, demo-uri, produse cadou, transport gratuit, etc.
- Pasul 5: Vânzarea – Oferte finale, e-mail-uri personalizate sau chiar apeluri telefonice. Clientul e aproape convins să cumpere, mai are nevoie doar de un ultim imbold.
Acesta este un funnel foarte simplu de implementat și care ți-ar putea îmbunătăți vânzările considerabil
2. Creează un program de loialitate pentru afacerea ta
Lidl, Libris, Elefant, Emag, Nemira, Vodafone, etc. Toate aceste afaceri au programe de loialitate și toate au rezultate uimitoare. De ce? Costă de 3 ori mai mult să aduci un client nou decât să convingi un client existent să mai cumpere ceva. Vinde-le clienților tăi și celelalte produse. Întrebare: De unde îți faci de obicei cumpărăturile? Cunosc oameni care merg săptămânal până în celălalt capăt al orașului doar pentru a-și face cumpărăturile de la magazinul preferat. Prețuri mai bune? Nu cred. Produse mai multe? Deloc! Doar că s-au obișnuit cu magazinul și cu produsele de acolo. Iar programele de loializare sunt create exact cu acest scop. E un win-win, deoarece clienții tăi vor primi reduceri și beneficii, iar tu vei face vânzări extra. Poți face programe de loialitate folosind soft-uri, campanii de marketing sau pur și simplu să vii cu propriile idei de beneficii pentru clienții fideli.
3. Începe parteneriate strategice
Un bun exemplu este marketing-ul afiliat. Tu îți pui produsul/serviciul la dispoziție, iar un marketer ți-l promovează. Stabilești un procent pe care să-l plătești pentru fiecare produs vândut. De obicei procentul e între 5 și 10%. Dar unele companii oferă până la 50% comision de vânzare! Poți începe un parteneriat cu platforme de marketing afiliat precum 2Performant sau ProfitShare, iar acolo vei fi întâmpinat de mii de afiliați. Cu un produs bun și cu un comision decent, poți genera vânzări extra cu un efort destul de mic.
Orice alt parteneriat care îți va dezvolta afacerea este bine-venit! Poți începe un parteneriat cu un blog, o revistă sau chiar un canal de YouTube. Aceste parteneriate sunt subestimate.
4. Construiește o comunitate online pentru afacerea ta
Cum spuneam și în Metoda 2, clienții care au mai cumpărat de la tine au șanse mari de a cumpăra și în viitor. La fel și cu oamenii care te cunosc deja. De la cine ai cumpăra un vin, de la un brand necunoscut sau de la brand-ul pe care îl recomandă sportivul tău preferat? Din simplul fapt că îți urmărești sportivul preferat în mediul online, faci parte din comunitatea lui. Iar asta îl ajută pe el să vândă mai ușor. De aceea au succesul acesta uriaș influencerii. Ei sunt, pur și simplu, oameni cu comunități mari.
Și tu poți construi o comunitate în jurul brand-ului tău și chiar îți recomand să o faci!
5. Investește într-un CRM
CRM este un sistem software pentru gestionarea relațiilor cu clienții (Customer Relationship Management). Scopul acestui software este destul de simplu: Îmbunătățește comunicarea cu clienții pentru a-ți dezvolta afacerea. Un sistem CRM ajută companiile să îmbunătățească relațiile cu clienții, să țină evidența lead-urilor, să transforme lead-urile în oportunități și să creeze campanii pe care le gestionează ușor și îmbunătățesc constant.
Un CRM poate fi cea mai bună investiție pe care o poți face. Vei putea gestiona mult mai bine interacțiunea cu clienții și îți vor crește considerabil vânzările. Ai acces instant la faza în care se află fiecare client. Vei putea direcționa discuția spre o vânzare cât mai ușoară. Detalii despre CRM și beneficiile acestuia găsești aici.
Strategii de creștere: Concluzie
Încercă oricare dintre cele 5 strategii. Încet-încet, toate aceste strategii devin necesități. Dacă le incluzi pe rând în afacerea ta, vei vedea rezultate tot mai mari în timp. Cu CRM-ul te ajutăm noi, trebuie doar să ne contactezi.
Mai multe articole despre business si educatie financiara gasiti aici.