acizitii fonduri

Top achiziții pentru digitalizare prin fonduri europene

Digitalizarea

Digitalizarea are un impact profund și generalizat asupra tuturor aspectelor societății și ale economiei: producția, distribuția, consumul, muncă și timpul liber. IMM-urile sunt supuse unei presiuni din ce în ce mai mari, în vederea adaptării în consecință a modelelor proprii de afaceri și a adoptării tehnologiilor digitale necesare, astfel încât clienții să le considere în continuare competitive și atractive.

Digitalizarea reprezintă mai mult decât o necesitate datorită multiplelor beneficii pe care le oferă pe termen lung. Spre exemplu creșterea profitabilității, reducerea costurilor, eliminarea erorilor umane și a timpilor morți, obținerea avantajelor competitive, dar și altele. Citește mai multe despre digitalizare aici.

Proiectul pe fonduri europene

Statul român susține în continuare digitalizarea și automatizarea companiilor oferind programe prin care se pot accesa fonduri europene nerambursabile. Prin intermediul acestora, se caută  sprijinirea IMM-urile în adoptarea tehnologiilor digitale

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a lansat în dezbatere publică o Schemă de Minimis și Schemă de Ajutor de Stat în Contextul Digitalizării IMM-urilor, parte a componentei C9 a Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR). În data de 4 octombrie 2022 s-a dat în consultanță ghidul solicitantului pe care îl poți citi aici.

Bugetul total propus este de 347,5 milioane de euro din care ajutoarele vor fi distribuite astfel:

a)            20.000 și 30.000 euro pentru microîntreprindere

b)            20.000 și 50.000 euro pentru întreprindere mică

c)            20.000 și 100.000 euro pentru întreprindere mijlocie

Hai să vedem totuși ce produse și servicii putem achiziționa cu ajutorul finanțarilor europene.

Achiziții eligibile

Aparatură electronică nouă

Orice ține de hardware cu condiția să nu fie second hand (laptopuri, routere, telefoane, tablete, monitoare, imprimante, distrugator documente, cabluri adaptoare, etc.)

Licențe de software-uri pentru companie precum

Sistem ERP – sunt aplicații de afaceri, destinate companiilor, utilizate pentru organizarea și controlul afacerii. Ele integrează o serie de procese de afaceri. Precum: producția, lanțul de aprovizionare, vânzări, finanțe, resurse umane, bugetare și activități de servicii pentru clienți. Vezi aici mai multe detalii despre adoptarea unui sistem ERP.

Sistem CRM– unul dintre cele mai căutate soft-uri de pe piață. Oferă tool-uri de marketing, vânzări și te ajută în gestionarea relațiilor cu clienții. Poți monitoriza mai bine clienții, te ajută în gruparea și filtrarea lead-urilor și ai acces la toate datele in timp real. Cu acces la date în timp real este foarte ușor să înțelegi ce se întâmplă cu afacerea ta și ce decizii trebuie să iei pentru a îmbunătăți rezultatele. Vezi aici mai multe despre sistemul CRM.

Program pentru Contabilitate– un program ce te ajută să salvezi timp. Activitățile de contabilitate se automatizează, iar datele contabile se înregistrează și se sincronizează în sistem. Astfel documentele, rapoartele, calculele necesare se pot genera sau trimite instant și situația financiară a companiei se poate monitoriza mult mai ușor. Datele sunt exacte, erorile de inventor sunt reduse și informațiile le poți verifica în timp real de oriunde. Se poate integra și cu sistem Ro e-factura. Vezi aici mai multe detalii despre programul pentru Contabilitate.

Sistem pentru Producție– sistemul îți permite administrarea resurselor materiale, financiare și umane, respectiv a utilajelor în scopul optimizării producției creșterii productivității și reducerea risipei. Descoperă aici mai multe detalii despre digitalizarea producției.

Sistem pentruTransport (TMS)– este un software care conectează procesele interne și externe pentru procesul logistic. Un sistemTMS ajută la facilitarea interacțiunilor dintre sistemele de management al întreprinderii și sistemele de depozit, precum și la cultivarea unei rețele de expeditori și transportatori de-a lungul lanțului de aprovizionare. Un software TMS va oferi adesea servicii precum planificarea rutei, optimizarea încărcăturii, auditul și plata mărfurilor, facturarea, transportul avansat, vizibilitatea comenzilor, urmărirea și gestionarea transportatorului, vămuirea, alertele de transport și măsurarea KPI-urilor. Se poate integra și cu sistemul e-transport. Vezi aici mai multe detalii.

IoT si servicii cloud

IoT (Internet of things) este o tehnologie menită să conecteze device-urile și gadget-urile la internet și să comunice între ele cu ajutorul conexiunii la internet. În IoT se încadrează spre exemplu un sistem de logistică interconectat. Programele discutate mai sus pot face posibil acest lucru. Citește aici mai multe despre IoT.

Cloud-ul este o tehnologie care face referire la serverele, software-ul și bazele de date conectate la acele servere. Acestea pot fi accesate de oriunde prin intermediul Internetului. Stocarea de date prin cloud face ca orice angajat al unei companii să poată accesa aceleași fișiere sau aplicatii, de pe orice dispozitiv, de oriunde s-ar afla. Multe companii oferă servicii de cloud sau aplicații în cloud de diferite complexități pentru business-ul tău. Există trei modele de servicii de servicii de cloud computing: Software ca serviciu (SaaS), Platformă ca serviciu (PaaS) și Infrastructură ca un serviciu (IaaS).

Tehnologii blockchain

Pe scurt, blockchain–urile sunt un altfel de baze de date. În loc că să fie stocate pe un server central ce poate fi accesat de toți utilizatorii, înregistrările de pe blockchain sunt stocate pe computerele utilizatorilor de peste tot din lume care fac parte din acea rețea. Astfel, datele sunt stocate în locații multiple și nu există o autoritate central. Scopul unei baze de date de tip blockchain este acela de a ajuta două entități, care nu au neapărat încredere una în cealaltă, să își comunice informații cu siguranța că acestea nu au fost manipulate. Astfel, se pot oferi tranzacții sigure, se pot reduce costurile de conformitate și se poate accelera procesarea transferului de date.

Soluțiile de automatizare software de tip RPA (Robotic Process Automation)

Adică (RPA) este o tehnologie software care facilitează construirea, implementarea și gestionarea roboților software care simulează acțiunile umane care interacționează cu sistemele digitale și software-ul. La fel ca oamenii, roboții software pot face lucruri precum să înțeleagă ce este pe ecran, să completeze tastele corecte, să navigheze prin sisteme, să identifice și să extragă date și să efectueze o gamă largă de acțiuni definite. Dar roboții software o pot face mai rapid și mai consecvent decât oamenii, fără a avea nevoie de pauză. RPA este non-invaziv și poate fi implementat rapid pentru a accelera transformarea digitală. Și este ideal pentru automatizarea fluxurilor de lucru care implică sisteme vechi care nu au API-uri, infrastructuri desktop virtuale (VDI) sau acces la baze de date.

Inclusiv achiziția de website-uri de prezentare, trainingurile pentru angajații ce vor folosi noile tehnologii, dar și consultanța pentru indetificarea soluțiilor tehnice de care ai nevoie sunt cheltuieli eligibile proiectului.

Noi, cei de la AscentSoft oferim soluții de tip sisteme ERP integrate și complete. Încearcă varianta gratuită sau contactează-ne pentru a te ajuta în alegerea și implementarea soluției potrivite pentru tine.

Share this post